2017
Aktualnie mamy ten rok i co ważne aktualnie mamy smartfony z 2017 w nazwie. Znalazłem jeden mankament. Nawet nie większość, a każdy producent, który nazywa model xxx 2017 aktualizuje go z ... poprzedniego roku. Gdzie jest sens? Z punktu producenta może i widać bo w końcu nowa produkcja to nowe pieniądze i użytkownicy. Tylko dlaczego decyzja o aktualizacji dotyczy większości modeli? Z mojej perspektywy jest to zwyczajny brak pomysłu na produkcje. Nie znam szczegółów projektów, ale zapewne wyglądało to w ten sposób, że coś tam się sprzedało to wróćmy z tym na rynek, tylko niech klient wie, że mamy coś nowego.
Kiedy aktualizacja roku miała sens?
Zaglądam do raportów z roku 2012-2014. Wybieram najlepiej sprzedające się 3 modele. Po czym dostosowuje produkcję na nowy styl. Oczywiście zachowuje nazewnictwo by klient od razu skojarzył z czym na do czynienia, dopiero na końcu nazwy dopisuje rok 2017.
Podsumowanie
Brak aspiracji i chęć zarobku to cechuje modele 2017. Nie twierdzę, że producenci z taśmy puścili badziewie tylko poszli na łatwiznę zamiast skupić się na nowych modelach.
Lite
Z mojej perspektywy wersja Lite to manipulacja klientem. Aby to zobrazować posłużę przykładem lekko ocenzurowanym, żeby nie obrazić producenta czy nie narazić go na ewentualne straty z mojej strony.
Jako producent wypuszczam flagowy model o nazwie 10. Niestety jest dość drogi, co znaczy, że grupa docelowa do której kieruje model to osoby o ponadprzeciętnym statusie finansowym. Model jest rozpowszechniany, reklama działa na klienta, niestety wciąż większości nie stać na niego. Decyduje się na wypuszczenie tego samego modelu, tylko okrojonego, czasem nawet nie przypominającego pierwotnej wersji i tytułuje go 10 Lite. Jak to wygląda z punktu widzenia klienta? Ten jest oczywiście zadowolony bo dostaje ode mnie dziesiątkę tylko, że Lite. Dla klienta jet to nie ważne, że telefon różni się od oryginału. Grunt, że ma to co jest tak reklamowane.
Podsumowanie
Zupełnie co innego pod tym samym tytułem z dopiskiem Lite, zamiast skupić się na tworzeniu czegoś co będzie dostępne dla każdego. Podobnie jak w przypadku 2017, nie twierdzę, że produkcja jest zła. Tutaj mamy przykład z działaniem na podświadomość klienta na zasadzie - chciał to ma.
0 komentarze:
Prześlij komentarz